LOO
Ülesanne 14.1
Moodustage rühmad ja tutvuge veebilehe www.ackermann.ee materjalidega. Koostage klassile esitlus. Teema võite sõnastada ise või valida järgnevate hulgast:
- Christian Ackermanni elu ja looming Eestis;
- Christian Ackermanni jäljed Tallinnas;
- Christian Ackermanni looming minu kodukandis;
- Peetrused ja Paulused Christian Ackermanni loomingus;
- Naisfiguurid Christian Ackermanni loomingus;
- Christian Ackermanni loomingulise pärandi uurimine.
Ülesanne 14.2
Christian Ackermanni ajal olid nii pere- kui ka tööelu rangelt reguleeritud ning ühiskondliku kontrolli all. Arutle, kuidas on töö- ja isikliku elu reguleerimine nüüdseks muutunud. Võid tugineda oma kogemustele ja Eesti Vabariigi Põhiseadusele (§ 8, 9, 26, 27, 29) ning kasutada abistavaid küsimusi.
- Miks oli Tallinnas varauusajal kehtestatud range tsunftisundus?
- Milliseid probleeme ja eeliseid toob kaasa suurem vabadus ameti ja töökoha valikul?
- Kuidas on suhtumine lapse saamisse, sündi ja päritolusse aja jooksul muutunud?
- Kuidas on suhtumine pere- ja tööellu kolmesaja aastaga muutunud?
Ülesanne 14.3
Moodustage rühmad ja lugege lühinäidend „Christian Ackermann, Tallinna tsunftimeistrid ja raad“ ette bibliodraama meetodil.
Üks lihtne võimalus bibliodraama meetodi kasutamiseks klassis.
- Tekst jagatakse 4–6 võrdseks lõiguks ning selle loevad vastavalt 4–6 õpilast klassis lõikude kaupa ette.
- Klass jagatakse rühmadeks vastavalt rollide arvule tekstis (ka jutustaja võib saada rolli).
- Tekst loetakse ette rühmades vastavalt rollijaotusele (rollid jagatakse rühmas), seejärel arutatakse rühmades teksti rõhuasetuste ja mõtte üle.
- Rühmades jaotatakse rollid ümber ja teksti loetakse veel kord.
- Rühmas sõnastatakse teksti kohta küsimus klassile või mõnele teisele rühmale.
- Küsimuste üle arutatakse klassis või annavad rühmad vaheldumisi teiste rühmade küsimustele vastused.